OBČINSKI OTROŠKI PARLAMENT 2019
V sredo, 13. marca 2019 je 24 učencev zagorskih šol, parlamentiralo na temo OP Šolstvo in šolski sistem. V sklopu omenjene teme so bili izbrani štirje podnaslovi, o katerih so debate stekle podrobneje in so učenci na koncu zapisali tudi sklepe. 6 predstavnikov, po 2 iz vsake matične šole, se bodo v petek, 22.3. , udeležili regijskega parlamenta v Litiji.
Prisotni: 25 učencev in 3 mentorice iz OŠ Ivana Skvarče, OŠ Toneta Okrogarja, OŠ Ivana Kavčiča,
3 predstavniki Občine Zagorje ob Savi, 1 ravnateljica
Parlament sva povezovali dve mentorici/koordinatorki: Nina Nahtigal MC ZOS in Tanja Šibila DPM Zagorje
Sklepi:
ODNOSI V ŠOLI
Učenci si želijo več medsebojne pomoči in oddelčnih ur, na katerih bi se več časa namenilo pogovoru o medsebojnih odnosih, o nasilju in bontonu.
- Oddelčne ure naj bodo tudi medrazredne v smislu, da se združijo razredi ali je ura namenjena mlajšim in starejšim hkrati.
- Želijo si manj nasilja in izsiljevanja.
- Starejši učenci naj bodo v vedenju in dejanjih zgled mlajšim.
UČNE VSEBINE
- Uvedba predmetov, ki bi učencem koristili v življenju v obliki krožkov:gospodinjstvo, praktična znanja, jeziki.
- Izbirni predmeti naj se ne ocenjujejo.
- Pri ocenjevanju naj se upošteva zmožnosti, spretnosti, motorika in napredek posameznika, saj so sposobnosti učencev zelo različne.
ŠOLA ZA ŽIVLJENJE
- V obstoječem predmetniku naj se bolj izpostavijo življenjske vsebine.
- Učitelji naj osmislijo učno snov tako, da bodo učenci razumeli zakaj in kako jo bodo potrebovali v življenju, prihodnosti.
- Učenci si želijo, da bi lahko sovodili ali sooblikovali učne ure.
METODE IN NAČINI POUČEVANJA
- Kot del pouka naj se pri določenih predmetih, uvede možnost poslušanja glasbe ( motivacijske, sproščujoče…)
- Več naj bo skupinskega dela, tudi medrazrednga sodelovanja.
- Uvedba tehnik sproščanja, vsaj pred zadnjimi urami, ko koncentracija že zelo pade.
- Več izkustvenega učenja zunaj učilnice.
- Fleksibilne učilnice, z žogami in kavči namesto stolov, možnost stanja….. .
- Uvedba tablic vsaj pri nekaterih predmetih. Posledično bi to zmanjšalo število učbenikov in težo šolskih torb.